reklama

Domáce video

Všetci sme tam plní života, spokojne pojedáme alebo sa škeríme v slnečných okuliaroch. Vidno prirodzene neučesanú babku, rozhádzanú izbu a dedkov hrajúcich na detskú trúbku a píšťalku. Momenty nezabudnuteľné i zbytočné. Osvetlené i tmavé.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Domáce video je spomienka, ktorá má obraz a zvuk. Vymoženosť a zároveň žrút času. Chuť osviežiť si pamäť pohyblivými obrázkami mi často odplaší lenivosť. Tá predstava, že to bude na dlho ma ťahá k albumom.

Našťastie však funguje „škrečkovanie" - mávam dobrý pocit z toho, že mám videá uložené doma. Pekne založené vo svojom obale, na určitom mieste v obývačke.

V období dažďa alebo totálnej nudy prekonám technické záležitosti v podobe prehrávača VHS alebo si pustím DVDčko a stlačím play...

Nazriem okienkom do minulosti a niekedy nadávam na autora, že to natáčal nudne, dlho, nesprávne, nekvalitne alebo zďaleka...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Domáce video mi však dokáže rozhýbať minulosť a vyvoláva vo mne rôzne pocity, ktoré ani veľakrát nie sú zachytené... ale sú tam, vynárajú sa z pohybu.

Film sa tiahne, hudba hrá a vo mne sa vinie aj trocha iný príbeh - napríklad ako Petra vykúpila repelenty v obchode alebo, že sme nenatočili ako netopier vletel do hotelovej haly.

„Medzi riadkami" visia spomienky na zákulisie. Na ten smiech, aký býva pri súkromných filmovačkách a keď je obsah vo vlastnej réžii. Rodinné výročia, štátnice a svadby majú svoju historickú hodnotu, ale niet nad popustenú uzdu fantázie. Vtedy až vznikajú kreácie.

Tri, dva, jedna...svieti červená: umelo naaranžované scénky s improvizovaným prejavom alebo i s pripraveným textom. Inšpirácia z telky. Skrátka paródie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dynamické zábery z auta, bláznenie sa v malom priestore, nosné dierky a natočený obsah kabelky...hromada hlúpostí, ktoré páska unesie. (tráva, obloha, tráva...záber ofúknutý vetrom...opäť obloha). Roztrasená ruka, prudké pohyby a nezostrihané nadávky. Uznajte, že i toto má svoje čaro v porovnaní s profesionálnym televíznym prístupom.

Milujem keď si to pustím. Nikdy sa mi nestalo, že by som oľutoval čas pri súkromných filmoch. Rozveselí ma to. Video beží a vtedy som rád, že som nezostal len pri fotkách. Rozhýbe sa minulosť so všetkými detailmi, ktoré moja hlava vypustila. Nepotrebujem ani popcorn a hotdog. Som spokojný, že som sa prekonal a našiel si chvíľku na svoju minulosť. Dobre strávený čas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Púšťate si rodinné video?

Miroslav Bredschneider

Miroslav Bredschneider

Bloger 
  • Počet článkov:  126
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu