reklama

Analýza podomového predaja

Bol som na prezentácii hrncov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 

Všeličo sa mi prehnalo hlavou - zájazdy dôchodcov, ovčie rúna, nátlak...Nakoniec som však našiel svetlo nad mojou hlavou - blik. Rozhodol som sa, že nebudem nikomu kaziť radosť - hlavne kamarátovi čo už dnes robí palacinky na novej panvici.

 Baví ma psychológia a keď sa ponúklo predstavenie tej „čiernej", povedal som si, prečo nie? Možno sa niečomu priučím. Naštudoval som si všeobecné taktiky efektívnych predajcov - vyspovedal som kolegov, ktorý mali skúsenosti s podobným podujatím a večer som bol pripravený rozohrať partiu s nič netušiacou reprezentantkou hrncov.

 Po zoznámení som zosmutnel. Prišla bojazlivá žena. Už som myslel, že ju nechám na pokoji. Teta však v úvode direktívne zakázala jesť tyčinky. Akoby do mňa štuchla. Od tej chvíle som spustil zamatovú jemnú slovnú prestrelku.

Moja taktika striedania uštipačných poznámok a chválenia jej produktu vytvorila zo mňa akého nedefinovaného „vtipálka" a musím priznať, že som pobavil seba i celú skupinku na návšteve. ( čo nebol vôbec môj cieľ) 

Spustila naučené básničky, ktoré v publiku mali vytvoriť pocity previnenia. Vytvorila atmosféru učiteľského neosobného prístupu medzi 7 ľuďmi. Pretáčala stránky na svojej prenosnej prezentačnej tabuly a myslím, že nikoho v miestnosti neočarila. Čakal som kedy ma predavačka odpíše pod čiernu zem, zhodí pred kamarátmi ( tak to má v popise práce) to sa však vôbec nestalo. Iba som ju rozhodil, znechutil a rozčaroval. Musím podotknúť, že veľa práce mi to nedalo, pretože už prišla s tvárou, z ktorej by skyslo aj mlieko J

Nemali by náhodou efektívny predavači chodiť na akcie nabudení? Tešiaci sa na niečo? ( napríklad, že spoznajú nový recept, nových ľudí a podobne?) Jej to nič nehovorilo a pokračovala si vo svojom nudnom programe a pri hrncoch.

Podarilo sa jej pokaziť guláš tým, že tam dala pikantnú papriku pričom nikto mexický guláš nechcel. Nespýtala sa skoro na nič. Nezaujímalo ju ako sa voláme, čo robíme, či varíme...nič. Keby som ju nebol neslušne prerušoval a neskákal do jej výkladu, tak by nám asi predviedla nudnú hodinovú prednášku o jej predražených hrncoch.

Hovorila všeobecne o štvorčlennej rodine a vôbec som sa nenašiel v tom čo prednášala. Tešil som sa ako si slovne „zapinkám" a kreatívne pohrám s profesionálkou a výsledkom bola hra so „zdochýnajúcim škrečkom", hlavne pri podávaní ruky to bola veľmi slizká skúsenosť.

Tá žena predviedla krásny príklad toho ako sa nepredáva. Aj taký dobrý tovar ako boli tie hrnce nikoho nezaujali. A po mojich poznámkach, ktoré pôvodne neboli plánované na rozbitie jej autority a kvalite výrobkov, v konečnom dôsledku zapôsobili presne tak ako ona nechcela.

Jediné čomu som uveril, bol jej smutný odchod z bytu. Nepredala...myslím, že zase...ani prvý, ani posledný raz....

 Týmto postrehom si nechcem robiť srandu z ľudí, ktorý predávajú čokoľvek. Je to ťažká práca - vchádzať k cudzím ľuďom, do cudzieho prostredia. Nezávidím a skláňam sa pred všetkými čo majú na to talent, vedia si v tej práci nájsť čo ich baví a že majú úspech. Som si však istý, že keby prišla talentovaná osoba, mal by som čo robiť, aby som nekúpil.

A aj keby som nekúpil hneď, vytvorila by vo mne túžbu vlastniť to. Žiaľ alebo chvalabohu to na tej mojej akcií z hrncami nevyšlo a ja žijem ďalej bez platenia mesačných splátok, aj keď bez hrncov a nezdravo.... 

 

 

 

Miroslav Bredschneider

Miroslav Bredschneider

Bloger 
  • Počet článkov:  126
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu